En kär pryl


[Foto: Hemmakatten]

Tisdagens tem hos Fabriken är en kär pryl och jag väljer en trio som jag gillar väldigt mycket. Nu så här i efterhand kan jag se att de bildar ett slags minnesepos över tiden i Blekinge. En liten målad sten från Hanö, som några barn hade gjort och sålde från ett bord på ön. En vistelse och en sommarseglats som alltid kommer att förbli ett ljust minne. Den vita krukan från Sturehofs krukmakeri är inköpt hos Marias presenter, favoritbutiken nummer ett. Minner om kuststaden Karlskrona och åren där. Framför allt butiken och dess trevliga ägarinna. Den söta akvarellen som jag kan identifiera mig med är gjord av konstnärinnan Anna Hörjel, med bas på Aspö, en liten ö utanför Karlskrona.

Dessa tre ting i ett stilleben får bli mina kära favoritprylar idag. Brickan kommer från IKEA.



[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0