Min hörna

blogghörnan
[Foto: Hemmakatten]

Dagens tisdagstema hos Fabriken är min blogghörna och jag måste erkänna att den plats där jag sitter och skriver inte är speciellt "piffad". Om man inte räknar med ett litet stilleben i zink förstås. Annars är det ganska rakt upp och ner; ett skrivbord med en dator och lampa på. Det är dock en särskild känsla att slå sig ner vid detta träbord. Det är ett avlutat slagbord från tidigt 1900-tal som tjänade som köksbord i mormor och morfars sommarstuga. Impregnerat med affektionsvärde och minnen. En kär vän och påminnelse om goda tider.



[Foto: Hemmakatten]

På det fina bordet, och bredvid datorn, står allt som oftast en kopp te tillsammans med en nött och sliten trotjänare: Saol, Svenska akademins ordlista. Vid blogghörnan finns också en framträdande pappershög, men den får inte vara med i bild. Det är som om all röra i rummet försvinner när jag sätter mig vid datorn. Det är bara orden och bilden på skärmen som är i fokus. Koncentrationen ligger inom 17 tum och då ser jag inte tvätthögen, sladdhärvan eller de gamla räkningarna som svämmar över i periferin. Som tur är.

Stilleben i blogghörnan
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Min hörna förflyttas ständigt men köksbordet brukar vara bekvämast ;-)

2011-03-29 @ 20:26:11
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0