Köpmansdisk


[Foto: Hemmakatten]

Som vanligt på tisdagar är det Fabriken-tema och idag gäller det bokhyllor/byråer. Några smakprov på olika hyllor för böcker visade jag redan förra veckan så idag fokuserar jag på byråer istället. Eller rättare sagt en kombinerad byrå och köpmansdisk. Den första är hög med både lådor och dörrar. Det som gör den "köpmannamässig" är de skålformade handtagen. Detta exempel från Casa Linné har små fönster i lådorna längst upp vilket är både snyggt och ovanligt. Ni ser byrån i sin helhet längst in i butiken på bilden nedanför.


[Foto: Hemmakatten]

Nästa exempel är en mer traditionell köpmansdisk; lite lägre, lite längre med många små lådor och de karakteristiska handtagen. Den kommer verkligen till sin rätt med alla läckra inredningsdetaljer ovanpå. Casa Linné har en utsökt förmåga att lyfta fram det bästa ur sitt sortiment och kombinera möbler och accessoarer från PB Home på ett lockande och vackert sätt. De svarta detaljerna i järn blir en slående kontrast till den vita köpmansdisken.

Vackra möbler från butiken Casa Linné i Göteborg




[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!


Kommentarer
Postat av: Karin

Ser jättefint ut

2011-03-15 @ 10:44:29
URL: http://Karinolofsson.se
Postat av: Carina - inspirera

Vilka härligt mysiga miljöer...

Känner verkligen lugnet!

Ha en fortsatt bra tisdag.

Kramen.

2011-03-15 @ 13:08:05
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Åh Casa Linné var verkligen min favvo-inrednings-butik när jag bodde i Gbg. Såg du den där väggen som de hade en massa små tavlor som bildade en stor tavla tillsammans. Den var vi och kikade på många gånger, jag och min syster. Men den blev dyr. Varje lite pusselbit kostade 700 om jag inte minns fel. Och det var för 10 år sedan.

/Y

2011-03-15 @ 22:57:18
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0