Retro i nytappning


[Foto: Hemmakatten]

Idag  var vi en kort sväng i Gällstad, detta shoppingparadis utslängt mitt på vischan. Den lilla orten, och dess butiker är flankerat av gröna ängar och skogar, utspridda hus och ett antal sjöar. Vacker väg dit måste jag säga. Och svensk sommar i ett nötskal med kor som betar på ängarna och gärdsgårdar som står lite vint. 

Egentligen var vi inte ute efter något speciellt att handla utan syftet var att få en liten utflykt då det var för varmt att vara hemma under eftermiddagen. Butik Lager 157 innehåller massvis med prisvärda kläder, men det som jag slogs mest av var den retrosnygga restaurangen/fiket som låg vid entrén. Här syntes 50-talet i skön 2011-talstappning. Myranstolar (fast det måste väl ha varit kopior?) runt borden och på bordsskivorna prisbelönta mönstret virrvarr designat av Sigvard Bernadotte 1958. Gillar också de ruffa betongmöblerna som fungerar lika bra inne som ute. Underhållsfria minst sagt. Fint eller hur?




[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0