I rosornas värld

Akvarellutställning med Aune LarrisDirektörsvillan i Trädgårdsföreningen

[Foto: Hemmakatten]

I helgen besökte en vän och jag Trädgårdsföreningen som verkligen är en oas mitt i Göteborg. Spirande grönska, gott om träd och gräsmattor, fantastiska rabatter, lekställningar för de små, utställningar och mysiga caféer. Jag kan rekommendera en tur till stadens stolthet. Det är tillgängligt, barnvänligt och avslappnat. Det går också att följa med på guidade turer i trädgården eller i Rosariet om så önskas.

Vår rundtur gick i rostema men vi gjorde den på egen hand. Vi tittade på den årliga akvarellutställningen av Aune Larris i Direktörsvillan, där motiven domineras av praktfulla rosor och andra sköna blomster. Därefter tillbringades en varm och välbehaglig stund i det trevliga Rosenkaféet. Det är en oslagbar kombination som vi bjuds på i den rosendoftande omgivningen; rofyllt för själen och njutningsfullt för ögat. Prova du också!

Rosenkaféet


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: annika

Ljuvligt, och att det finns mitt i stan är ju bra, speciellt om man är där på besök :)

Ha en fin dag, Kram

2011-07-13 @ 14:57:55
URL: http://mindrom.blogspot.com
Postat av: cicci

trädgårn e najs.. dock har jag aldriagit mig en fika där.. men det känns som om jag borde det!

2011-07-13 @ 22:41:40
URL: http://cicci79.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0