Emma & Malena

Emma & Malena på Käringön
Träskor från A Nordin
[Foto: Hemmakatten]

Emma & Malena har butik mitt i Göteborg samt en väldigt gemytlig sådan på Käringön. Färgerna och formerna flödar fritt, här är det kreativa modeskaperskor som regerar. Mycket av Emma & Malenas egen design känns inspirerat från 1950-talet. Det är klara färger som marinblått, kornblått, signalrött och vitt i prickar och ränder i tidstypiska snitt. Jag såg en otroligt vacker klänning med vit botten där mönstret består av blå och beige porslinsblommor. Den skrek högt efter att bli köpt men priset avskräckte tyvärr. Men jag förstår varför när det är svensk design, handsytt i Sverige av god kvalitet. Många fina plagg finns det. Emma & Malena gör också en specifik Käringö-kollektion med tröjor, mössor, linnen och underkläder. Allt i marina färger och med Käringö-stämpel på. Riktigt fräscht.

I sortimentet ingår även andra klädskapare, samt inredning och modeaccessoarer, som t.ex. läckert mönstrade väskor från Ceannis, sjalar, träskor från A Nordin samt en seglares bästa vän; stövlar från Tretorn. Emma & Malena hade precis som förra året en modevisning där de snygga skapelserna bars av öborna själva till åskådarnas förtjusning. Jag missade tyvärr årets visning, men bilder från 2010 hittar du här.

Jag måste erkänna att jag inte helt har kunnat släppa den där klänningen, eller det långa vita linnet i bomullstrikå, så kanske måste jag göra ett återbesök till Käringön och Emma & Malena lagom till augustirean. :)



[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Fatma - Fatmas.blogg.se

Vad tycker du om House MD? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0