Porslinsfrossa

Blått porslin, muggar och glas hos Hemmakatten
[Foto: Hemmakatten]

Bloggkollektivet Fabrikens tisdagstema är tallrikar och bestick och jag väljer att fokusera på porslin. Denna gång med den gemensamma nämnaren blått. Det är trevligt att duka med olika slags porslin dels beroende på årstid och tillfälle, dels beroende på maten som ska serveras. Med dessa ting blir blandningen second hand med modern touch.

Muggar från Design House StockholmBlå dricksglas från IKEA
Mugg Calico, Staffordshire Associated
[Foto: Hemmakatten]

På bilderna:
Djup vit tallrik med blå blomster, Upsala-Ekeby, second hand.
Flat vit tallrik med blå blommor, Arabia, arvegods.
Blåmönstrade blommiga assietter samt mugg, Calico Staffordshire Associated.
Blå vattenglas, IKEA.
Muggar, randig och knottrig, Design House Stockholm.
Handgjord mörkblå keramikmugg, Vävra.


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!


Kommentarer
Postat av: Petronella

Blått gör sig bra på porslin! Hos mig hittar man nästan bara blått i just porslin och glas...



Roligt att du visar det där blåblommiga (Calico Staffordshire), jag fick nämligen muggen i julklapp förra året och visste inte att det fanns mer i serien. Kul! //Petronella

2011-02-15 @ 18:57:48
URL: http://[email protected]
Postat av: Barnens Hjältar

Åh jag älskar blått porslin, så fräscht!

Tack, ja jag blev jätteglad!

2011-02-15 @ 22:01:06
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0