Ögonblick




[Foto: Hemmakatten]

En stunds strosande på stan fick jag till i eftermiddag och det var riktigt skönt att gå runt på kullerstensgatorna runt Viktoriapassagen & Korsgatan, se människorna i vimlet, njuta av julbelysning och den allt mer påtagliga julstämningen. Tycker om att titta på butikernas julskyltning, ur estetisk synvinkel likväl för att få inspiration. Efter en välbehövlig fika på Ahlströms konditori där en saftig skinkvört slank ner fortsatte jag till Gustav Adolfs torg där Musikhjälpens radio/tv-direktsändning pågår för fullt. Jag råkade taima mitt besök med Erik Saade. Är fortfarande en smula lomhörd efter de unga tjejernas skrik när deras idol dök upp... ;) Härligt att se engagemanget hos deltagarna och åskådarnas nyfikenhet.



[Foto: Hemmakatten]

En skön onsdag så här långt och den är inte slut än. En fika med en tjejkompis väntar vilket ska bli väldigt trevligt. Bra att fylla på energiförrådet både mentalt och rent bokstavligt då förmiddagens joggingrunda i motvind krävde sin tribut. Hoppas att du får en fin kväll!


Kanolds - butik full av choklad
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Helena

ojojoj, vad juligt och härligt det ser ut! Tur att det är gratis att gå runt och fylla på julinspirationen och titta på alla vackra saker:))

2011-12-14 @ 19:49:37
URL: http://baklust.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vackra bilder mysigt och kyligt det är så mysigt Att få se Gbg jag längtar dit. Åter kommer när fotbollssäsongen startar. Hoppas på ett bra år. På den nya lagkaptenen, tränaren de nya spelarna. Ha en bra torsdag.

2011-12-15 @ 08:19:01
URL: http://etapptva.blogspot.com
Postat av: Emma

Mysiga bilder! Härligt juliga!

2011-12-15 @ 13:44:29
URL: http://ehmsii.blogg.se/
Postat av: Sofia

De fina skålarna eller liknande i björk ser himla fina ut!

2011-12-15 @ 20:03:45
URL: http://www.intheheadofs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0