Danskt hos Marias


Butiken Marias Konsthantverk & presenter i Karlskrona.
[Foto: Hemmakatten]

För två veckor sedan hälsade jag på i Blekinge. Förutom att träffa vänner stod också ett besök i min favoritbutik på agendan, en butik som jag titt som tätt nämner här på bloggen. Självklart handlar det om Marias Konsthantverk & presenter. Varje besök hos Marias är som att få en present. Den vackra lokalen, de ljuvliga produkterna, men framför allt kompositionen av sortimentet i estetiskt tilltalande stilleben och arrangemang. Jag går bara omkring och njuter. Och fotograferar så att kameran blir varm. Varje besök bjuder dessutom på en trevlig pratstund med ägarinnan själv. Vilket inte gör saken sämre direkt :). Inspiration på alla sätt att besöka denna mysiga butik!

Greengate hos Marias presenter

[Foto: Hemmakatten]

Dagens bilder speglar en del av det danska sortimentet hos Maria, nämligen det från Greengate. Franskinspirerat mönster i modern stil. Jag gillar verkligen Greengates produkter och det bästa av allt, de går att kombinera i det oändliga. Det blåvita porslinet passar verkligen perfekt under sommaren. Ja, under årets alla säsonger, men kanske särskilt bra nu. Om du tar dig till Karlskrona i sommar eller senare i år, se till att Marias Konsthantverk & presenter står med på din "måste-se-lista".

Och för dig som bor i Göteborg och gillar Greengate kan jag tipsa om att Balders hage just nu säljer ut mycket av sitt sortiment från denna leverantör till 50%. Chans att fynda med andra ord!



[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Det är så fint med den blåvita designen. Ser gammaldags och romantiskt ut på något vis :-)

2011-08-03 @ 20:03:18
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0