Hemma hos

Vackert vardagsrum med kamin med glas åt både kök & vardagsrumHavsutsikt
[Foto: Hemmakatten]

Jag har en god vän vars inredningsmak är oklanderlig. Hon blandar designklassiker från Fritz Hansen, Swedese, Svenssons i Lammhult, Design House Stockholm och Moooi med snygga möbler och inredningsdetaljer från Mio, Home Company, IKEA, Mairo med flera! En del köps nytt, annat fyndas till bra priser på Blocket. En inredningsfilosofi jag verkligen delar.

Varje gång jag kommer till detta hemtrevliga hem slås jag av hur smakfullt och vackert det är. Dessa fyra bilder ger inte rättvisa till det fina funkishuset med dess snygga inredning på långa vägar men ni får en aning om den underbara stilen. Kanske kan jag ta mer bilder nästa gång jag är på besök? Om inte Sköna Hem eller Elle Interiör hinner före förstås. :)

På bilderna
- Rottingstolen som syns på första bilden heter Frog. Läckert med kamin som har fönster åt båda håll!
- Skärmgardinerna på bilden ovan är ifrån Ann Ibstein.
- Färgstarka kuddar från Designer´s Guild och de enfärgade från Home Company (nedan).
- Den maffiga taklampan görs av Moooi och heter Random Light.
- Tavlan är egentligen en rullgardin från 70-talet design Åke Arenhill.


Färgglada kuddar i soffan, bla från CeannisKlassiker från Moooi - Random Light & 70-talstryck
[Foto: Hemmakatten]

Vill ni se den snygga hallen, kolla här!

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Det ser fantatstiskt fint ut :)

2010-09-27 @ 08:44:28
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Åh så mysigt ni har det! Älskar vedförvaringen!

2010-09-27 @ 17:48:07
URL: http://sharpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0