Fredagsfatet

Fredagsfatet med härliga grönsaker
[Foto: Hemmakatten]

Jag kan inte se mig mätt på detta fat med dignande innehåll som pryder köksbordet. De vackra grönsakerna i sina fantastiska färger. Goda är de också efter tillagning. Inspiration till matlagningen som förhoppningvis kan skapa stordåd i köket. Och dessutom estetiskt tilltalande för ögat.

GrönsaksfrossaLöpare från Linum
Ljus från Sia. Hjärta från Vävra.Inspiration i köket
[Foto: Hemmakatten]

Det runda zinkfatet med utstansat kantmönster görs av Madam Stoltz och den mullvadsfärgade ostronskålen kommer från Mateus. Blockljus från Sia och keramikhjärta från Vävra.

Tack för alla fina kommentarer till tidigare inlägg. Jag besvarar dem senare ikväll då jag nu ska möta upp syskonbarnen för en hel del bus.

Hoppas att ni alla får en trevlig helg!


Ostronskål från MateusZinkfat Madam Stoltz
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Li

Vad fint du har det!



Kram

2010-09-24 @ 20:36:53
URL: http://sweetieli.devote.se
Postat av: Li

Jag bor i Sverige men ska troligtvis åka dit på semester i november. Men skulle gärna bo i ett soligare land och troligtvis må bättre då även jag blir tröttare på hösten och ej gillar kylan.



Kram

2010-09-24 @ 22:32:44
URL: http://sweetieli.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0