Dukning

Höstdukning i mullvad och lila tonerServetter från Marimekko
Tallrik Corona. Underlägg Cervera.Zinkfat Madam Stoltz
[Foto: Hemmakatten]

Igår kväll bjöd jag min bror på middag. Det var dags nu efter att ha fått avsmaka hans kokkonst ett flertal gånger den senaste tiden. Det blev vegetariskt hösttema, med gott från skog och mark. Förrätten bestod av grillade kronärtskockor med getostcrème och till huvudrätt kantarell- och västerbottenostpaj med en sallad på tomat och avocado. Väldigt gott om jag får säga det själv. Fick instämmande gehör av middagsgästen också vilket är det viktigaste. Det är roligt att anstränga sig när någon annan ska komma och äta middag. När jag äter själv blir det mer snabblagat. Det bästa är att nu har jag paj över så att det räcker i flera dagar. Mums!

Dukningen gick i mullvad och vinrött och jag använde mina nya härligt mönstrade servetter från Marimekko som ger det där lilla extra till dukningen. Ljuslila underlägg från Cervera (som för övrigt har en dukningstävling just nu). Porslin Corona från Rörstrand. Bestick Oval Steel från Boda Nova.

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Merja

Det låter riktigt gott och jag älskar alla slags pajer. Tänkte höra med dig om det är ok att jag lånar dina bilder på mitt skyltfönster och lägger ut på min blogg? Hälsn/Merja

2010-09-30 @ 13:09:57
URL: http://detlillahuset.blogspot.com
Postat av: Daniela

Vilken fin höstdukning!

Sv: Krukorna i vårt matsalsrum är från Village. Det är något år sedan vi köpte dem, men gillar dem fortfarande...

Ha en trevlig kväll!

2010-09-30 @ 18:34:00
URL: http://www.pavargata.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0