Akvariet

Akvariet på Sjöfartsmuséet
[Foto: Hemmakatten]

Tårtan min bror bjöd på i helgen gav en välbehövlig energikick då vi var ganska utslagna efter besöket på Sjöfartsmuseet med två (väldigt) aktiva syskonbarn. Akvariet med färgstarka tropiska fiskar samt några fina praktexempel från svenska vatten gick hem hos barnen. Särskilt "Nemo"-fiskarna och den imponerande hummern som var big boss i sin vattentank. Inte konstigt kanske sedan den huserat i akvariet sedan 2008.

Vi hittade Nemo! 
 Big boss
[Foto: Hemmakatten]

Akvariet står för den stora behållningen på museet i mitt tycke. Jag rekommenderar det som en trevlig familjeaktivitet för små och stora barn. Förutom det fanns det tyvärr inte mycket annat roligt att titta på. En aning torrt för att ha med svensk sjöhistoria att göra. Kanske blir det bättre när ombyggnationen är klar nästa år. Då lyckas Marinmuseum i Karlskrona många sjömil bättre. Men men, man kan inte få allt. Trots allt finns ju en bild på Håkan Hellström i sjömansdräkt i en av salarna. Vet inte om det var en pik eller om han redan ska anses vara en svensk raritet. Jag försöker att se det som ett uttryck för Göteborgshumor...

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Marinmuseum

Hej. Vad kul att du gillar oss på Marinmuseum, grymt välkommen när du har vägarna förbi. Vi har fri entré från 1 oktober och roliga familjeaktiviteter varje söndag.

2010-09-28 @ 10:54:22
URL: http://marinmuseum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0