Mode från 40-talet

Femina nr 11, 2010Knutblus från H&M
Chiffongblus från H&MStickad polokrage från Indiska
[Foto: Faksimil från Femina nr 12, 2010]

I senaste numret av Femina som jag fick här i veckan var det mycket snyggt på modefronten! Gillar de romantiska blusarna i puderton & grått. Det som slog det mesta var dock det stilrätta reportaget med 40-talsinspiration. Dags att leta upp gamla foton på mormor och Ingrid Bergman för att få den rätta looken!

Klänning från Boss Black & kofta Filippa KKavaj Dagmar & kråsblus från Paul & Joe
[Foto: Faksimil från Femina nr 12, 2010]

På bilderna uppifrån och ner:
- Chiffongblus med knyt samt chiffongblus med veck, båda från H&M.
- Stickad polokkrage från Indiska.
- 40-talsklänning från Boss Black & kofta Filippa K.
- Kråsblus från Paul & Joe samt sammetskavaj från Dagmar.

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Hejsan!

Lämnar ett litet spår efter mig när jag är här o läser. Jättefina bilder och jättekul att se vad du hittar för något. Jättefin servis du har också. Man blir extra glad när man får äta på fina tallrikar. När jag ändå är här så tänkte jag fråga om du har sett eller tagit några foton, saker, inredningar i orientalisk stil. Försöker få mitt sovrum att verka lite harrem. Tips?

/Y

2010-10-21 @ 11:24:05
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: Billy

Ja finns hur mycket gott som helst som man kan ha på. Brie i all ära, men har kommit på att jag tycker skagenröra är gott att ha på =)

2010-10-21 @ 20:43:52
URL: http://rubyred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0