Färggrann dukning

Färggrann dukning i Mimou-butikenPorslin från Mateus
Glada stolar från TolixFantastiska färger till höst- eller vårfesten
[Foto: Hemmakatten]

Jag tycker om att duka fint hemma när tillfälle ges men framför allt inspireras av vackra dukningar i butiker. Där finns det mer utrymme och möjligheter än hemma i mitt kök. Det är vad jag många gånger upplever i alla fall. Jag försöker så ofta jag kan föreviga arrangemangen jag ser med kamerans hjälp, annars försöker jag minnas ändå.

Den här dukningen med mycket färg gör sig verkligen denna årstid. Hade verkligen passat fint under en vårfest också enligt min smak. Snyggt med de olikfärgade Tolix-stolarna. Det ger ett extra lyft till dukningen och gör det hela komplett.

Porslin från Mateus. Servettringar från Mimou som för övrigt har en fantastisk inspirationskatalog på hemsidan. Spana in den! Interiörbilderna är fotograferade i Mimou-butiken i Ronneby.

Inspirerande dukning hos Mimou i Ronneby
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Camilla

Färgsprakande och härligt, precis som jag gillar det. Vi har en kombination av grönt, vitt och silver i köket och jag hade gärna brutit av med några färgglada tallrikar!

2010-10-14 @ 19:07:39
URL: http://xccc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0