Dagens stilleben

Dagens stillebenTrio i fattigmanssilver
Vit hösteldDagens stilleben hos Hemmakatten
[Foto: Hemmakatten]

Dagens stilleben går i fattigmanssilver som är ett vackert material som skänker lyster och glans till inredningen. Särskilt när flera objekt ställs samman i grupp. Då blir effekten mest tydlig. Dessa ljusstakar i fattigmanssilver fyndade jag hos Blomsterhuset i Bollebygd vid mitt senaste besök. Det fanns väldigt mycket ljuvligt i blomster- och inredningsväg som vanligt att välja på men jag var tvungen att begränsa mig. Men när det börjar närma sig advent ska jag åka dit igen och investera i en sprakande blomsteruppsättning.

Sedan kunde jag inte låta bli att göra en utökad variant av dagens stilleben som synes nedan. Där har jag lagt till en murgröna som huserar i en stor kruka i fattigmanssilver samt en bordlampa från Home Company. Vilket är bäst? Trion i fattigmanssilver eller det större arrangemanget?

Dagens stilleben
[Foto: Hemmakatten]

Den höga ljusstaken görs av Olsson & Jensen, de andra två kommer från Ludvig & Co. Gillar den tjockare varianten som fungerar både till ljus och blommor. Den stora krukan i fattigmanssilver designas av Bloomingville. Allt från Blomsterhuset i Bollebygd.

Dagens stilleben hos Hemmakatten
Ljusstakar från Olsson & Jensen samt Ludvig & CoKruka från Bloomingville
[Foto: Hemmakatten]

Om du har möjlighet att göra ett besök hos Blomsterhuset i Bollebygd tycker jag du ska passa på att göra det innan första advent. Det finns underbara julgrupper, adventsarrangemang och lantlig inredning för övrigt. Själva besöket blir som julafton! I alla fall brukar jag känna så! :)

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Karin

ser både fint, mysigt, vackert, stilrent ut på samma gång, snyggt!

2010-10-27 @ 17:00:11
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Nina, mamma till Hugo, Max & Vincent

Snyggt!!

2010-10-27 @ 20:18:31
URL: http://ninawikizz.blogg.se/
Postat av: Lollo

Jag ÄLSKAR det stora arrangemanget Du gjort, Jättefint!



2010-10-27 @ 23:37:38
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ser verkligen supermysigt ut!

2010-10-28 @ 10:50:52
URL: http://linesrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0