Vita detaljer

Allt i Hemmet - vintervitt
[Foto: Karin Björkquist för Allt i Hemmet]

I senaste numret av Allt i hemmet finns ett reportage som ger mycket inspiration. Många av mina designfavoriter är med och de smakfulla vita detaljerna är komponerade till en väldigt intagande helhet. Ett vintervitt rum som jag gärna skulle vilja mysa i. Det är suveränt gjort därför att mycket vitt i inredning kan lätt bli kallt. Här blir det inte alls den känslan tack vare mjuka material- och texturkombinationer, en sprakande brasa, levande ljus och en skicklig stylist. Spana in reportaget i Allt i hemmet och njut!

Vintervita vackra detaljer
Allt i Hemmet tolkar vitt
[Foto: Karin Björkquist för Allt i Hemmet]

Personliga vita favoriter
Här kommer en närmare titt på några av mina inredningsfavoriter i vitt som jag gärna hade plockat in i mitt hem för en magisk jul:

* Twist table från Design House Stocholm. Lekfull funktionalitet i bästa designutförande.


Twist Table
[Foto: Designhousestockholm.com]

* De trebenta FIRE ljusstakarna är så snygga att jag skulle vilja ha en hel drös hemma på köksbordet. Jag hade ätit kakor varje dag om jag hade haft detta tuffa Cookie Tray från Asplund. Ett "upphottat" kakfat perfekt för fikastunderna. Vedkorgen Code Basket från Asplund är fortfarande rasande snygg. Finns nu även som platt golvgaller. Från Alvar Alto Collection kommer den klassiska Savoy-vasen i vit frostad tappning. Urläcker!



FIRE ljusstakarCookie Tray

Code BasketAlvar Alto-vas
[Foto: Designonline.se, Asplund samt Iittala.com]


* Bordet Flower från Swedese är vackert i vilket uförande som helst. Detta i vitt med eklist pryder sitt hem.

Flower
[Foto: Svenssons i Lammhult]


© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Karin

Väldigt fint. Har själv en vit filt över mig nu:)

2010-11-18 @ 13:24:01
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Nette

Det är så himla fint med vitt :) De där kombinationerna var verkligen fina. Lagom, rent, fräscht.. :)

2010-11-18 @ 19:08:01
URL: http://netteh.blogg.se/
Postat av: Mia

Vitt är fint om man gör "rätt" då kan det bli så där varmt och ombonat och till sommaren svalt och skirt. Gillade bilderna från tidnigen allt i hemmet.

2010-11-19 @ 10:37:44
URL: http://etapptva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0