Heliga hall


Färgkoordinerat hall från Plaza Interiör
[Foto: Faksimil Plaza Interiör nr 12, 2010. Fotograf: Erik Lefvander]

Hallen kan vara ett störande moment eller en möjlighet. I alla fall är det första mötet med ett hem, och då om någonstans har man chansen att sätta tonen i inredningen och för hemmet. Det handlar om planering, förvaring men också om att skapa en skön stil och välkomnande plats. Inte helt lätt det där. Jag är hyfsat nöjd med min egen hall men tänkte visa ett exempel på ett par som har varit modiga i både tapet- och förvaringsval. I senaste numret av Plaza Interiör finns ett reportage som heter Hem ljuva hall. Där matchas det stilsäkert. Moderna tapeter från Mairo kombineras med IKEA produkter som påminner om Stringhyllans 50-talsdesign. En svartvit bas med starka färgaccenter som skapar ett tydligt grafiskt uttryck och liv i hallen. Väldigt fint tycker jag!

Faksimil Plaza Interiör Nr 12, 2010
[Foto: Faksimil Plaza Interiör nr 12, 2010. Fotograf: Erik Lefvander]

Se fler bilder på tisdagstemat Hallen Fabriken.

Hängare från VillageSpegel är ett måste i en hall
[Foto: Faksimil Plaza Interiör nr 12, 2010. Fotograf: Erik Lefvander]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten
Mina texter & bilder (som Hemmakatten själv har producerat) får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer
Postat av: Lotten

Jag gillade den hallen oxå.... verkligen cool och genomtänkt!

2010-11-30 @ 06:25:46
URL: http://ornnastet.blogspot.com
Postat av: Mia

Det var en fin hall som man blev glad av. Jo att fixa hallen är svårt speciellt om den är liten men klurar man till lite så löser det sig. Själv är jag nöjd med den hallen vi har men det tog ett tag. Ha en bra tisdag!/M

2010-11-30 @ 08:47:12
URL: http://etapptva.blogspot.com
Postat av: Petra

Ja, du har rätt. En riktigt bra och fin hall!

2010-11-30 @ 12:53:12
URL: http://www.popetotrora.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

sablar vad snyggt!

2010-11-30 @ 19:31:17
URL: http://ingridsinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0