Dyrt eller billigt?

Det är alltid kul att göra jämförelser mellan snarlika produkter. Designen är nästan densamma men priset skiljer sig åt beroende på levarantör och formgivare. Jag tycker det är roligt att läsa inredningstidningars jämförelser i t.ex. Spara eller Slösa-kategorier, och därför vill jag även lyfta fram den typen av tema i min blogg med rubriken Dyrt eller billigt. Eller kanske man även skulle kunna kalla det Original eller kopia? för när man ser nedanstående bordsmodeller jämte varandra så är de skrattretande lika!

Norden slagbord från IKEAWING table från Design House Stockholm
[Foto: IKEA.se samt DesignHouseStockholm.com]

Dagens exempel är slagbord. Alltid praktiskt, flexibelt och funktionellt. Dyrt eller billigt vad gäller slagbord har också blivit aktuellt av en annan anledning. Jag har länge funderat på ett extrabord till min bostad. Som det är nu har jag ett köksbord, i ett lite för litet kök, som inte räcker till när vi är flera. I dagsläget flyttar jag ut mitt skrivbord med utfällningsbara sidor till vardagsrummet när fler än fyra ska äta samtidigt. Köksbordet är ungefär två cm för brett för att få ut genom kökets dörröppning...Och jag har INTE lust att montera ner och upp bordet för att få ut det genom öppningen.

Norden slagbord från IKEA
[Foto: IKEA.se]

Den hetaste kandidaten att flytta hem till mig är denna modell från IKEA, Norden slagbord för 2095:-. Att jämföra med mitt favoritslagbord från Design House Stockholm, Wing table till en kostnad av 6775 riksdaler. Så vad sägs - dyrt eller billigt? Original eller kopia?

WING table från Design House Stockholm
[Foto: Design House Stockholm.com]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

IKEA definitivt, både snyggare, mer praktiskt och billigare. Vilken är det som är orginalet och vilken är kopian?

/Y

2010-11-07 @ 11:58:45
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: Hemmakatten

Hej Yohanna!

Bordet från Design House Stockholm är originalet.

2010-11-07 @ 23:25:23
URL: http://hemmakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0