Dansk design i mitt hjärta

Inspiration från Mdam Stoltz
[Foto: Madam Stoltz]

Jag nynnar på melodin "Stockholm i mitt hjärta" och byter ut huvudstaden mot Danmark. Känner med hela kroppen att det är dansk design som regerar. Vad är det egentligen som gör att så många danskar har ett utsökt sinne för design och formgivning? Att danska hem är inredda på ett sätt så att själen jublar? Finns det något i det danska vattnet, ölen, luften? Kanske man skulle vistas i Danmark ett tag för att få den där förmågan att smitta av sig. Nåväl, håll till godo med två inspirationsbilder från Madam Stolz, danskt inredningsföretag som har sin bas på Bornholm.

Snyggt arrangemang
[Foto: Madam Stoltz]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Anonym

Danmark e riktigt riktigt duktiga på design både inom kläder o inredning. I min affär (eller ja, min mammas)är en väldigt stor del av produkterna från danska företag, det mesta faktiskt. Madam stoltz är en av dom.

2010-11-11 @ 19:48:54
URL: http://tveo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0