Fin utsikt

Vacker utsikt från Götaplatsen
[Foto: Hemmakatten]

Häromdagen tog jag min vanliga promenad med kameran i högsta hugg. Det var liv och rörelse på stan med många tjut från de nybakade studenterna som på olika (alkoholfyllda) sätt firade sin examen. Nu är det bara resten av livet kvar tänkte jag. Då kände mig plötsligt en aning negativ och försökte tänka "goda tankar" istället. Njut av dagen idag - och arbetsförmedlingen imorgon. Nej, det var inte heller positivt. Ok, nytt försök. Paus. Hmm. Paus. Ja, det är härligt att vara ung och frisk i alla fall! Eller hur?

Jag slogs denna dag av hur vacker staden Göteborg är. Mer och mer faktiskt. Särskilt genom kameralinsen. När jag står på trappan nedanför Konstmuséet och blickar nerför hela långa Avenyn, kan jag bara konstatera att utsikten är fantastisk. Och då menar jag inte enbart Poseidons välskulpterade rumpa, utan soldiset bakom molnen, folkmyllret på Kungsportsavenyn, de grönskande träden, ja, till och med de skränande studenterna på lastbilsflak får ett alldeles särskilt varmt skimmer.

Och jag glädjs faktiskt åt att det kommer fler unga studentklara människor som kan berika denna härliga stad på Västkusten. Även om de just dagen efter bilderna togs är något trötta i mössan...

Havsguden är synonym med Götaplatsen
Sjung om studentens...
Poseidon
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0