Turkosa toner

Turkosa toner är fräscht till våren
[Foto: Hemmakatten]

Jag vet inte om det är för att vintern just nu känns långdragen eller att våren börjar närma sig men jag längtar efter färg. Sista tiden har favoriten rosa fått stark konkurrens av blåa toner, och turkost, den mörkare nyansen, är riktigt snygg. Här kommer några detaljer i denna färg som förhoppningsvis kan inspirera.

Senaste numret av tidningen Femina damp ner i brevlådan härom dagen och till min glädje fanns där både mode och inredning i blått. Jag är helt rätt ute med andra ord ;)


Ljushållare/vas från IittalaArmband & ljushållare
Tidningen FeminaTidningen Femina visar inredning
Klänning från Stella NovaBy Malene Birger
Porslin Mateus & mugg Greengatetavla
[Foto: Hemmakatten]

På bilderna:
Ljushållare/vas från Iittala.
Läckert armband från butiken Emma & Malena.
Aprilnumret av Femina som visar inredning och mode: klänning från Stella Nova samt byxa/kavaj By Malene Birger.
Fat från Mateus samt favoritmuggen just nu från GreenGate.
Minitavla i canvas från en kvinnlig Blekingekonstnär som jag tyvärr tappat namnet på.

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0