Påskplantering

Blomsterplantering av Hemmakatten
[Foto: Hemmakatten]

Att använda hyacinter är inte avgränsat till jul utan fungerar fint i planteringar även andra årstider. Idag har jag gjort en plantering som jag hoppas håller till påsk. Djupt lila hyacinter har jag inte sett innan men jag tycker att de är väldigt vackra i färgen och matchar bra till zink och mörk mossa.

Hjärtan är alltid söta i inredning och därför valde jag tema hjärta i arrangemanget. Hjärtformad zinkkruka med utstansade hjärtan, hjärtan på pinne samt ljus kommer alla från butiken Balders Hage. Litet zinkfat till ljuset från butiken Marias Konsthantverk & presenter.

Hemmakatten har planterat igenHjärtan från Balders Hage
Vacker hyacintHyacinter till påsk
Påskstilleben av Hemmakatten
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten


Kommentarer
Postat av: Anna

fin fint! :P

2010-03-26 @ 01:16:23
URL: http://pyttianna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0