Semester

Engelskt benporslin från StaffordshireSemesterfika
Arabia har tillverkat tallrikenPlaza interiör ger inspiration
[Foto: Hemmakatten]

Jag njuter av min lediga tid och fikar på som vanligt! :) Det finns inget bättre än att inta en kopp te (eller kaffe för den som gillar det), något sött och god läsning. Antingen en spännande deckare eller som i detta fall inspirerande inredningsmagasin som Plaza Interiör. Idag har det regnat men igår var det varmt och soligt. Hoppas att solen tittar fram imorgon igen.

Blått och vitt känns extra fräscht under sommarårstiden. Och sött med blommigt. Jag har nog en romantisk ådra trots allt. Inte bara vad gäller filmer utan även inom inredning. Blommig engelsk kopp i benporslin från Staffordshire Associated Potters som jag inhandlade på en matmarknad under förra årets kulturkalas i Göteborg. Jag hoppas det brittiska gänget kommer tillbaka i år då jag vill fylla på förrådet, gärna med fat eller skålar i samma serie. Tallriken är från Arabia, ett kärt arvegods. Vit duk från Hemtex. Nätkruka i zink från Marias presenter.

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0