Loppisfynd

Livets salt
[Foto: Hemmakatten]

Tre ting som sätter krydda på matlagningen; basilika, salt och svartpeppar.

Käringön finns många chanser att göra fynd på shoppingfronten. Förutom några trevliga butiker med inredning och mode, har ön regelbundet loppis i gamla skolbyggnaden och auktioner. Sedan dyker det då och då upp små privata, spontant arrangerade loppisbord som står utomhus obemannade. Du betalar helt enkelt vad det kostar i en glasburk med lock som är framställd på bordet. Hur charmigt som helst. På ett sådant här utomhusloppisbord fyndade jag en liten vit kruka, perfekt till örtodlingen eller en söt blomma. 5 kronor! Sådant gillar jag!

Det vackra saltfatet i tenn är även det fyndat på loppis, men tyvärr inte av mig. ;)

Tre oumbärliga ting till matlagningenSalt i vackert tennfat
LoppisfyndSnygg pepparkvarn i form av en fyr
[Foto: Hemmakatten]

Vid samma hus som loppisbordet stod hängde också en rad handstickade fina mössor på rad. Snyggt och enkel försäljningsteknik!

Färgstarka mössor till försäljning på ett annorlunda sättBord med fyndchanser
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Annica

Loppis is the thing! Älskar verkligen att känna att jag gör fynd och det gör man ju jämt när man loppisshoppar:)



Kram Annica

2010-07-26 @ 13:04:54
URL: http://lodahls.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0