Ett rum med utsikt

Utsikt från hotellrummet
[Foto: Hemmakatten]

Under mitt besök i Karlskrona bodde jag på nybyggda Scandic Hotell. Nytt för i år, fräscht och med fantastiskt läge. Mitt hotellrum hade minst sagt en makalös utsikt. Blå himmel och blått hav möts i solljuset. Det är som ett vykort. Jag kan säga att det är verkligen livsnjutning att vakna upp och skåda in i en klarblå himmel och sedan sätta sig upp och se det glittriga vattnet och båtarna som far omkring. Rummen på Scandic Karlskrona är enkelt stilrena och inredda i en färgskala i samklang med miljön utanför. Det är mycket vitt, blått och sandfärgat.


Ta en tur med Skärgårdstrafiken. Utsikten är det bästa
[Foto: Hemmakatten]

Hotellrestaurangen har bland det bästa läget i stan. Det är som att befinna sig på en stor brygga, med kvällssol och närkontakt med vattnet. Scandic Karlskrona ligger vid Borgmästarkajen och det är inte många steg från entrén till bryggan med Skärgårdsbåtarna där du kan ta guidade turer ut till de olika öarna. Mysigt, och ett roligt sätt att upptäcka staden och dess omgivningar på.

Stilrena rum på Scandic KarlskronaScandic Hotell Karlskrona
Sjönära lägeUtsikt från Scandic
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Helene Langborg

Snyggt sedumtak på nedersta bilden till höger!

2010-07-08 @ 13:58:35
URL: http://langborgsullevidal.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0