Landet Lexington

Mode från Lexington
Mode från Lexington
[Foto: Redigerat från Lexington Company]

Jag vill också leva livet i Landet Lexington. I en stor villa vid amerikanska östkusten, där jag sitter i skuggan på verandan i en stor vitmålad trästol insvept i en Lexingtonfilt och tittar på vågorna som rusar in mot stranden några hundra meter bort. Det är lyxig leisure, ledig tid och njutning av livet som står på agendan. Allt i välinredda rum, alltid nära till stranden, med kött på grillen och umgänge med vännerna. Nu kan detta Lexington-land med textilier i krispigt vitt, blått, rött och rosa blandat med mörka träslag och rena linjer även avnjutas iklädd snygga softarplagg från deras nya klädlinje.

Det är allt vanligare att modeföretag ger sig in i inredningsbranschen. Ralph Lauren var tidigt ute medan H&M tillsammans med Odd Molly är nya deltagare på arenan. Sedan finns det den andra sidan. Inredningsföretagen som ger sig in i modebranschen och där gör nu Lexington Company ett försök. Ett försök som känns som ett lyckokast då företaget fortsätter sin stilrena linje med klassiska färger och bra kvalitet/material. Jag bjuder på några smakprov från Spring Collection 2010 som jag gärna skulle se i min garderob och i mitt hem.

Det hade inte varit helt fel med en veckas semester i Landet Lexington. Eller vad säger du?

Spring 2010, inredning från LexingtonSpring 2010 inredning från Lexington
Spring 2010 inredning från LexingtonSpring 2010 inredning från Lexington
[Foto: Redigerat från Lexington Company]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0