Måndag

Fyra ljus hos Hemmakatten
Ljussstake från Serholt
[Foto: Hemmakatten]

Fyra ljus tända i adventsljusstaken, bara fyra dagar kvar till julafton. Efter en intensiv helg är jag ganska trött, men det är egentligen nu som den sista växeln ska läggas in. Jag behöver ta ett julklappsrace någon av dagarna och köpa de sista paketen. Är klapparna väl inhandlade är bara det roliga kvar; paketinslagning och rimma.

Helst vill jag hinna med ett lussebak till och sedan ska vi fira brorsan som fyller år med en god middag. Det är i och för sig bara trevligt. Och så allt annat som vardagen vanligtvis består av. Kanske är metoden att ta sig många powerwalks, eller ska vi kalla det "freeze your balls off-walks"? Bildligt talat alltså! ;) För det går inte annat än att hålla sig vaken utomhus i kylan. Kung Bore siktar mot minst 15 minus imorgon, det kan vara ett bra tillfälle för en "uppiggande" promenad. Ha det gott denna veckas första dag!

Julkulor i klassisk röd nyans från Hemtex, ljusstake från Serholt samt ljushållare i glas från Miljögården. De två sistnämnda produkterna från underbara Marias presenter, som jag tyvärr inte hinner med att besöka innan jul för att se den inspirerande julskyltningen.

Ljusstake från Serholt, från Marias Konsthantverk & Presenter
Ljushållare från Miljögården
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Mys :)

2010-12-20 @ 15:21:38
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: Therese

Vilka härligt juliga bilder!



Tack för uppmuntran på plasten, det behövs:) Fast jag tror jag får dra i mig fem flaskor glögg om jag ska glömma bort att det är just plast haha



Lycka till med sista racet med julklapparna! Stor kram

2010-12-20 @ 16:11:45
URL: http://corneliascloset.se
Postat av: Jenny

Härliga juliga bilder :)



Kolla gärna in tävlingen på min blogg!

Kram Jenny

2010-12-21 @ 00:01:26
URL: http://bloggofadreamer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0