Lördag

Hjärta från Vävra keramik
[Foto: Hemmakatten]

Idag kör jag en tidig start, kroppen är inte riktigt på hugget ännu, men jag ska träffa mina syskonbarn och deras tider är en aning tidigare än mina om man säger så. De är uppe med tuppen, jag är en nattramlare. En inte alltid lyckad kombination men med te, rätt inställning och deras härliga energi brukar det avlöpa rätt väl ändå. ;)

Gårdagkvällen ägnades åt lussebak. Blev överraskad själv över att jag äntligen tog tag i det. Julstämningen var verkligen på topp. Peter Jöbacks julskiva Jag kommer hem till Jul på stereon, glögg i glaset och tända ljus. Det är kul att baka när man väl sätter igång och framför allt är det gott med egenhändigt gjorda lussekatter. Hoppas de får godkänt även av de små. Två bullpåsar är paketerade till dem. Jag har försökt muta in mig lite extra genom att göra lussekatterna i mer "barnvänliga" former, tex ormar, hjärtan och initialerna till deras namn. Får se om den strategin går hem. Ha det bra!

Det söta hjärtat i keramik är formgivet av Vävra.


© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer
Postat av: Anja

Svar:

Tack så jättemycket! :)

2010-12-04 @ 12:51:23
URL: http://originalet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0