God fortsättning


[Foto: Hemmakatten]

Julmyset fortsätter även idag och jag njuter för fulla muggar. Jag tog mig en uppfriskande vinterpromenad och fick både frisk luft och lite julreashopping tidigare idag. Efteråt smakade det bra med vörtbrödsmacka med hemlagad griljerad skinka till eftermiddagsfikat. Och snart vankas glögg och hemmagjord choklad. Mycket mat blir det...

Valnöts- och saffransbiscotti

[Foto: Hemmakatten]

Jag visar några bilder från gårdagen från min pappas hus. I mitt tycke julens vackraste hem. Ett charmigt 20-talshus som är som gjutet för att klä i juleskrud. En trevlig julaftonsfika med familjen avnjöts där innan det var dags för mig att åka vidare till slutstationen och julfirande hos mamma. Mycket god julmat (den gravade oxflén som min bror hade gjort var en höjdare), fina paket och avslappnat umgänge stod på programmet. Kvällen avslutades med några timmars TP (Trivial Pursuit). Det var riktigt kul, som På spåret fast hemma istället.

Hoppas att ni alla hade en fin julafton och har en lugn och skön lördag!

Julens vackraste hem
Julpynt i trä
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Åh så mysigt!

2010-12-26 @ 13:01:18
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: Nina

Härliga julbilder. God fortsättning!

Kram N.

2010-12-26 @ 18:10:30
URL: http://anina.blogg.se/
Postat av: Camilla

Och ni har haft det riktigt bra ser jag, underbart. Ja du, vi har verkligen varit på plats men tyvärr inte varit någon uppdatering, NU däremot. Slängde upp lite bilder och text kommer framöver, orkar inte detaljera mig. Men jag har haft det grymt bra!

2010-12-26 @ 23:18:11
URL: http://xccc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0