Af Swedala

Af Swedala - Sixten påslakan
[Foto: Af Swedala]

Jag har länge tänkt skriva om detta märke och nu tar jag chansen. Vet inte om det är för att jag under dagen har längtat efter sängen, vila och att falla med huvudet mot kudden i nytvättade lakan, eller för den tävling som idag pågår hos Trendenser. Där går det nämligen att vinna ett set från just Af Swedala, företaget från textilstaden Borås som vill bryta mot allt vad amerikansk östkust heter och hylla den svenska traditionen med klassiska mönster i ny tappning.

Nora påslakanset i fräscht blått
 [Foto: Af Swedala]

Af Swedala tar det bästa från folkdräktens traditionella mönster, stiliserar och förädlar formen och sedan komponeras detta med vackra och fräscha färger. Bra kvalitet dessutom. Allt i 100% ekologisk bomull. Som lakansväv på mormors tid. Jag tilltalas väldigt av både mönstersättning och färgval. Känner att jag skulle sova väldigt sött i Af Swedala produkter. Inte bara idag.

Isa - Af SwedalaVackra mönster i svensk hantverkstradition
Saga påslakanset
[Foto: Af Swedala]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: christin

Vilka mysiga bilder! :)

2010-12-19 @ 21:33:00
URL: http://christinsshopping.blogg.se/
Postat av: Madeleine

SV: Tack så mycket! :D Ja, visst är hon. :) Hon leker med figuren än idag, haha! Får nog aldrig ha den själv ;)

2010-12-20 @ 11:29:30
URL: http://madeleinefroberg.blogg.se/
Postat av: Karin

gillar alla, men fastnade pladask för den i mitten! Så borde vi inreda, har ju ett jeansfreak till pojkvän haha

2010-12-20 @ 12:42:35
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0