Stilrent & svalt

Nordisk sovrumsstil hos MIO
[Foto: Hemmakatten]

Jag fortsätter med min exposé från MIO:s sängavdelning som har mycket väldesignat att bjuda på. Idag blir det två olika sovrum i grå och vita toner som skapar ett snyggt och svalt intryck. Vilsamt för ögat och själen. Stilrent.

LjusbrickaLugnande motiv
Ta in naturenFrukostbricka - ja tack!
[Foto: Hemmakatten]

Det första sovrummet går i som jag kallar det nordisk stil. Jag vet inte om jag själv skulle vilja ta in naturen i sovrummet som i detta fallet med björkstammar, men visst blir det en snygg inredningsdetalj. Stenar, snäckor är en annan femma. Det ger harmoni. Generellt sätt tycker jag att det är det viktigt med kopplingen till naturen eftersom det oftast ger ro, trygghet och förankring samtidigt som den erbjuder energi.

Grått ger ett vilsamt intryck
[Foto: Hemmakatten]

Nästa sovrum kallar jag Välkommen till Västkusten då jag tycker att de olika mörka och ljusa grå tonerna påminner om klipphällarna i Bohuslän. Mjuka textilier i olika textur som skapar variation när samma färg används. Jag gillar designen på de vita sängborden väldigt mycket men de kostar också därefter.

Snyggaste sängborden
Porslin från BrukaMysig pläd
Sov gott!Ljushållare
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0