Mairo i Montmartre

Tyget Mademoiselle från Mairo
[Foto: Hemmakatten]

Jag är förälskad. Det hände vid första ögonkastet. Direkt kände jag att det var något unikt över de fina linjerna och den vackra harmonin i kompositionen. Och färgen, mättad mörkgrön. Ett underbart upplyftande tyg från Mairo är min senaste älskling i hemmet. Blir glad varje gång jag vilar blicken på det. Fläkten från Frankrike är tydlig och hade jag fått välja skulle mönstret heta Amelie från Montmartre. Det valda namnet Mademoiselle är dock inte fy skam det heller. Tyget finns i flera fina färgställningar. Drömmer vidare om en hissgardin i den mer grafisk starka färgen svart. Urläcker!

Lika trevligt med en eftermiddagsfika som en kvällsdrink numera.
Muggar inkluderat fat och sked i ek, design Agneta Livinj för IKEA. Antik tesil från Arabia. Vinglasen är second hand och från Designtorget kommer vita fatet och skålen. Servetter Marimekko.

Tyget Mademoiselle från Mairo  Tyget Mademoiselle från Mairo
[Foto: Hemmakatten]

Formgivarna på Mairo har en förmåga att skapa mönster som är både tidlösa och läckert moderna på samma gång. Många nyskapande mönster pryder kuddar, gardiner, dukar, servetter. I alla fall hemma hos mig. Missa inte den trevliga butiken Mimou (ursprungsbutiken för Mairo) om du befinner dig i Ronneby. Men det finns otaliga Mairo-återförsäljare för dig som inte har vägarna förbi Blekinge.

Mairo hissgardin
[Foto: Mairo]

© COPYRIGHT 2009 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0