Laga hjärtat

Jag hittade följande tips i en tidningsannons. Även om annonsen kommer från en bokhandel som vill få oss att köpa oss lyckliga, ja jag försöker redan, tycker jag att allt låter som hälsosamma strategier brustet hjärta eller inte. Handlar trots allt om att hitta ett konstruktivt förhållningssätt till det som sker och till det som känns för en mer harmonisk vardag. Men jag kommer aldrig att fixa nummer 10. Krävs nog någon typ av lobotomering först. Eller en lätt smäll i pannloben...Och 9. Sluta med chips, världens godaste snacks? Nja, vet inte om jag kan. Eller vill. Hmm, men 8 av 10 måste väl fungera lika bra? Vad tycker du? Tips som du kan ha användning för?

Laga hjärtat
[Foto: Hemmakatten]

Bästa sätten att laga ett brustet hjärta
1. Skaffa fritidsintressen
2. Tänk positivt
3. Lös dina personliga problem
4. Umgås med dina vänner
5. Tyck inte allt för synd om dig själv
6. Var realistisk
7. Våga förändras
8. Börja träna
9. Ät hälsosamt
10. Överanalysera inte

Källa: American Mental Health Channel


© COPYRIGHT 2009 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Mycket bra punkter! Jag tror inte heller jag fixar nr 10, men de andra kan jag nog ta en extra funderare på. Nr 9 har vi precis börjat tänka på hemma hos oss genom att prova "Linas matkasse", då blir det garanterat inte makaroner och köttbullar varje dag i alla fall :-)

2009-09-29 @ 14:41:47
Postat av: Hemmakatten

Låter smart med matkasse, bra idé! Planering underlättar verkligen ett hälsosamt ätande. För hur många gånger har man inte allt för hungrig handlat på sig mycket onödigt gott i mataffären eller slängt i sig en pizza istället för sallad...

2009-09-30 @ 10:54:01
URL: http://hemmakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0