Ett mecka för teälskare

I sköna Lund finns verkligen en guldgruva för teälskare i butiken Tehuset Java. Det första som möter mig när jag stiger in är den underbara doften av te; grönt te, svart te, blommigt te, kryddigt te. Alla smaker tillgodoses här. Är du kaffefantast har du också möjlighet att göra fynd, allt från nymalet att ta med hem till snygga proffspressare och tillbehör. Behöver du förvaring till te eller kaffe har du kommit rätt. Plåtburkar finns i alla dess former och mönster. Burkarna är så vackra att de med heder kan stå framme jämt. Utbudet är väldisponerat och tydligt uppställt.  Jag slås av det. Den fina ordningen och den genomtänkta koordinationen i skyltningen. Det är visuellt överskådligt och estetiskt inbjudande.

Sortimentet tilltalar mig. Här finns mycket att välja på om du letar efter något till köket eller badrummet. Mjuk Marimekko-frotté i krispiga färger, necessärer från Ceannis, porslin från Green Gate, söta termosar från V&A, linneservetter från Himla, läckra tvålpumpar och så självklart te! Jag tycker att det är en perfekt presentbutik, både till mig själv och andra. Det klassiskt hållbara mixas med dagens trender, exempelvis hittar jag både porslin i mer gammeldags engelsk stil och fräcka moderna expressokoppar. Och så är det hela vägen, det finns något för alla. Jag gillar Tehuset Java skarpt. Missa inte när du befinner dig i Lund!

Butik finns också i Stockholm eller varför inte prova att surfa in på Tehuset Javas webbbutik.

tehuset Java i Lund - inredning, te och kaffebutik
Tehuset Java i Lund - tesorter
Tehuset Java i Lund - Kusmi te
Tehuset Java i Lund - Marimekko prylar
Tehuset Java i Lund - plåtburkar
Tehuset Java i Lund  - gulliga termosar
Tehuset Java i Lund - ceannis necessär
Tehuset Java i Lund - Marimekko handdukar
Tehuset Java i Lund - dockor
Tehuset Java i Lund - kaffepressare
Tehuset Java i Lund - Green gate
Tehuset Java i Lund - Green Gate necessär
Tehuset Java i Lund - Crabtree & Evelyn
Tehuset Java i Lund - speglar
Tehuset Java i Lund - tvålpumpar
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2009 Hemmakatten 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0