Mon amie

Jag tror att min nästa bästa vän blir den läckra muggen och fatet från Rörstrand. Kan en fika smaka bättre med den här blå vännen? Blomstermönstret är ursprungligen från början av 50-talet men nu har det rörts i grytorna på Rörstrand igen och efter lite finputsning är mönstret redesignat för 2000-talet. Jag tror Marianne Westman, upphovskvinnan till ursprungsdekoren, är nöjd. Jag är i alla fall grymt sugen på inköp. Perfekt till höstens teintag, även om jag vill förtränga denna årstid just nu. Då, om inte förr, kommer den levande blå färgen lysa upp på ett alldeles särskilt välbehövligt sätt. Men kanske jag ändå tjuvstartar en sen sommarkväll...Finns i princip i alla butiker som säljer porslin.

Mon amie, Rörstrand
[Foto: Hemmakatten, från butiken Cervera i Karlskrona.]

© COPYRIGHT 2009 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0