Fredagsfavoriter

Hem & trädgård: Vad blommar i din trädgård i höst? Ett tips på en söt blomma ger bloggen Flowers and feast och det är höstkrokusen (den ljuslila du ser på bilden). Nu rear ju också många trädgårds- och planteringsbutiker sitt sortiment så det går att göra fynd.
 
Mat & Dryck: Under helgerna ökar möjligheterna till riktigt långa och behagliga frukostar. Ofta efter en härlig sovmorgon och sedan kan man anstränga sig lite extra både vad gäller dukning och vad som serveras på frukostbordet. Kanske bakar scones, eller gör fattiga riddare som Elle Mat & Vin. Jag går ofta och handlar färskt bröd i matbutiken. Jag gillar helgfrukostar, med tidning och en stor kopp te. 
 
Inredning: En öppen spis är hög mysfaktor i ett hem. Det finns många fina varianter till kök eller vardagsrum. Tänk att krypa upp i soffan och njuta av sprakandet från brasan. Något att drömma om i alla fall. Bildkälla Pinterest.
 
Mode & Skönhet: När jag såg den här capen för första gången uppstod habegär direkt. Cape Sweden gör ursnygga varianter i olika färger, i kvalitetssäkra materialet ull. Priset blir dock därefter. Men åh så läcker!
 
Film & TV: Så är det dags för sjätte och sista säsongen av brittiska dramat Downton Abbey. Vackra kläder, excellenta skådespelare och en spännande handling som alltid har överraskningar på lut. Start i SVT1 nu på lördag kl 21.30.
 
Musik: Veckans låt är en humörshöjare som har hängt med mig länge. Jag hade också glädjen att se Eric Gadd spela den live i somras; My Personality. Lika bra sväng som alltid! Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0