Fredagsfavoriter

Inredning: Ett varsamt renoverat hem, vackert och hemtrevligt finns att beskåda hos Lantliv. Det är en familj som köpt sitt drömhem i Horred i Halland och efter flera års renovering fått det precis som de vill. Inspirerande!
 
Mode & Skönhet: Nu finns det träningskläder som ska vara speciellt anpassade för att klara ett blött och kyligt klimat. Det är en speciell serie av plagg som tagits fram hos Stadium i deras eget märke SOC.
 
Inredning: Jag gillar olika varianter av inredningsstilleben. Att gruppera vackra saker, ljusstakar, blommor och annat fint tillsammans. Här är en variant av designern Tine K, som är stilsäker som vanligt. Hennes hem finns att titta på hos Femina.
 
Mat & Dryck: Redan förra veckan var jag inne på soppor, så även denna fredag. Fast nu i en lite lyxigare variant, en hummersoppa med färsk hummer. Jag har aldrig lagat detta men bilden och receptet från ELLE Mat & Vin får det att vattnas i munnen på mig. Perfekt som förrätt.
 
Film & TV: En av mina favoritserier, The Mentalist har börjat visas igen på TV3. Startade i veckan och sänds på onsdagar kl 20.00. Det är sjunde säsongen (och tyvärr sista) som FBI-agenten Theresa Lisbon tar fast bovar tillsammans med den oefterhärmeliga mästeravläsaren Patrick Jane. Snyggt, humoristiskt och underhållande. Och nu är det ju kärlek i luften också så det gör det hela ännu bättre.
 
Mat & Dryck: Gillar du choklad men vill undvika gluten? Här kommer ett tips på en glutenfri kladdkaka från en matblogg som drivs av Anja på Elle. Bilden är därifrån. Serveras med grädde och jordgubbar.
 
Musik: En låt som ofta spelas på radio som jag lyssnar på när jag cykeltränar är One Last Time med Ariana Grande. Den fastnar direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0