Comfort food

[Foto: Hemmakatten]
 
För mig är den här rätten comfort food. Det är varmt, gott och enkelt att göra. Snällt för själen och magen. Brukar gå väldigt snabbt att laga till också vilket är bra de kvällar man är hungrig och vill ha mat fort. Jag tar bara en konservburk med hela skalade tomater. Kokar upp i en kastrull med i 1 msk olivolja, 1 grönsaksbuljongtärning, lite socker, svartpeppar, torkad oregano och basilika. Detta får puttra tillsammans i tio minuter under tiden som pastan kokar. Oftast tar jag penne till då det ger såsen chans att fylla pastan ordentligt... Gott med riven ost till om det finns hemma. 
 
© COPYRIGHT 2015 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, fråga gärna först men kom framför allt ihåg att ange källa och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Inger

Det ser jättegott ut!

2015-07-28 @ 08:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0