Råraka

[Foto: Hemmakatten]
 
Som förrätt på trettondagsafton gjorde jag råraka. Det var första gången och jag blev glatt överraskad av hur lätt det är att göra. För två personer tog jag 3-4 små rå potatisar som rivs på rivjärn. Skölj sedan av potatisen i kallt vatten för att få bort stärkelsen. Blanda i ett ägg (kan hoppas över) med salt och peppar och sedan forma till små plättar som steks i smör tills de fått en gyllenbrun ton. Lägg upp på tallrik tillsammans med gräddfil eller crème fraiche, finhackad rödlök, stenbitsrom samt dill och citronskiva. Klart!
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, fråga gärna först men kom framför allt ihåg att ange källa och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0