Fredagsfavoriter

Musik: Veckans låt är skönt discosväng från 1976 med fin text. The real thing sjunger You to me are everything. Hörde den på radion förra fredagen då Claes af Geijerstam kör två härliga timmar med mixar av både det ena och det andra. Enda kriteriet är att det svänger! Kan verkligen rekommendera DJ Clabbe som sänds på P4 mellan kl 19 och 21 på fredagar. Har lyssnat på detta flera gånger under cykelturer hem från havet.
 
Mat & Dryck: Jag har fått smak på det här med fördrinkar. Förrädiskt gott. Senast i lördags blev det en Bellini. Men den här Cosmopolitan hade också garanterat slunkit ner. Senast var det brorsan som blandade till. Kanske kan man övertala honom att göra sådan igen till nästa grillmiddag... Recept på sommardrinkar hittar du hos ELLE Mat & Vin.
 
TV: Brittiska kriminalserier och jag går hand i hand. Jag är alltid redo för en ny mordgåta, och öppen för nya originella kriminalkommissarier. En ny sådan favorit är Vera som sänds i SVT. Serien bygger på Ann Cleeves böcker, författaren som även ligger bakom Shetland-serien. Med sitt direkta, kärva sätt, men också med hjärta och en del rappa repliker, gräver kommissarie Vera Stanhope efter sanningen och löser varje vecka ett nytt brott. Sevärt med fantastiska miljöer och faktiskt med en del humor. Jag hade gärna haft en Vera i mitt liv. Visas även på Netflix.
 
Inredning: Snygga ljuslyktor kan jag aldrig få för många av. Det och servetter fungerar alltid att få med sig hem. Dessa snygga finns hos HM Home.
 
Mode & Skönhet: Slår ett slag för danska modemärket Bessie Jeans igen. Sköna kombinationer med plagg som alla har potential att bli höstfavoriter.
 
Ha en fin helg!

Kommentarer
Postat av: Inger

En god drink och sedan ett avsnitt med Vera. Vilken fredagskväll. Ha en trevlig weekend .

2015-08-14 @ 17:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0