Semesterbilder

[Foto: Hemmakatten]
 
Här kommer då äntligen en bildkavalkad från semesterresan till Grekland och den lilla ön Samos. Vi hittade en sista minuten resa till ett mycket förmånligt pris vilket inte gör saken sämre. Samos är en underbart grön ö, med mycket växtlighet och fantastiska bad. Vädret var strålande, med värmande sol och en dagstemperatur på ca 25-28 grader. I vattnet var det ca 23 grader så det var lätt att bada länge. För det behövdes i värmen. Hela ön består i princip av pampiga berg, och inaktiva vulkaner. Det växer olivträd titt som tätt, olika blomstersorter frodas och det finns de där klassiska vita husen med blå fönsterluckor att beskåda. Jag är helnöjd med vistelsen. Vår tvårumslägenhet i den lilla lugna byn Votsalakia var utmärkt med en fin uteplats i skuggan av bourganvilla och olivträd. Där intogs frukosten och där tillbringade vi sköna stunder i skuggan väl hemkomna efter badet. Det var behagligt att landa där en stund innan det var dags att bege sig ut till byn och välja bland de olika tavernorna med vattnet och stranden ständigt närvarande. Det grekiska köket tilltalar mig och jag har ätit en mängd goda rätter som jag kommer att återkomma till. Jag kan lugnt säga att jag ville inte åka hem. Och jag vill tillbaka. Snart. Här kommer ett första gäng bilder!
 


[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0