Fallfrukt - ät din egen eller andras!

[Foto: Hemmakatten]
 
Under de hårda vindarna och regnskurarna under gårdagen rasade det ner äpplen från träden. Stora delar av gräsmattan täcktes så idag har jag gått runt och gjort ett urval av fallfrukten. De som går direkt till komposten och de som sparas till blivande äppelkakor eller annat gott.
 
För dig som inte har egna äppelträd att plocka ifrån går det nu att få tillgång till andras fallfrukt helt gratis i Göteborg. Många återvinningsstationer som tar emot fallfrukt för att göra biogas av den, låter nu allmänheten komma och plocka av de fina exemplaren. Det är alltså fritt fram att åka till någon av stationerna och hämta fallfrukt! Bra miljötänk i detta tycker jag och att man tar tillvara frukt som är helt duglig och ätbar! Det allra bästa ur miljö- och energisynpunkt är att äta mat/frukt, det näst bästa att återvinna den. Följande stationer kan man hämta/lämna fallfrukt på: Alelyckan, Bulycke, Högsbo, Sävenäs och Tagene. Läs mer här.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Inger

Hemma hos mig har det också blåst ner äpplen från trädet och jag har gjort äpplepaj och äppelmuffins med kanel. De finns ju så mycket man kan göra med äpplen utöver att äta som de är. Bra gjort med genomförd simning i söndags.

2014-08-20 @ 18:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0