Var noga med ditt val

[Foto: Hemmakatten]
 
Här kommer texten till låten En apa som liknar dig då jag tycker att Darins version växer och växer för varje gång jag hör den här låten, framför allt verserna. Det gäller att vara noggrann med sina val i livet. Vem du väljer att vara och vem du väljer att släppa in i ditt liv. Se till att dina nära och kära är människor som bemöter dig med omtanke och respekt, som är empatiska och visar hänsyn. Mindre än så ska det inte vara. Man är värd det bästa. I alla lägen.
 
Någonstans har jag alltid trott på att ger du kärlek så får du det tillbaka. Men det är ju inte säkert - det finns ingen garanti i livet. Och så får det väl helt enkelt vara. I långa loppet är det väl ändå bra om man kan så långt det är möjligt försöka vara en god människa, och självklart känns det bättre att försöka vara en kärleksfull person än att inte vara det. Men alla har helt enkelt inte fått den färdigheten eller lärt sig av sina föräldrar hur man gör när man beter sig kärleksfullt. Sorgligt nog. Men det kanske är just dessa människor som behöver desto mer omtanke... Om man själv inte går under på köpet. Men det hade ju bara varit så himla underbart att få tillbaka lika generöst och varmt någon gång. Jag anser mig nog vara en slitstark sko som det sjungs om i sången men ibland känner jag mig nött, utnött, och inte uppskattad alls. Men lika väl som det finns mindre bra dagar och mindre bra personer i omlopp finns det härliga dagar och fina människor. Ett givande och tagande helt enkelt. Hoppas ekvationen går plus på slutet bara... Ta hand om er!
 
En apa som liknar dig
Den som växer och blir stor, vet exakt var värken bor.
Om hon nångång tittat in, in under sitt skinn.
Det är du som väljer så var noga med ditt val.
Det är ändå du som väljer vem du är.

Jag är dina drömmar, jag är den som aldrig säger nej.
Jag är apan som liknar dig.
Jag är lyxvarianten, jag är färgen i filmen om ditt liv.
Jag är apan som liknar dig.

Om du lärt dig nåt om livet, om du har valt slitstarka skor.
Så vet du vad lyckan beror på, men den chansen är sällan så stor
Det är du som väljer så var noga med ditt val.
Det är ändå du som väljer vem du är.

Jag är dina drömmar, jag är den som aldrig säger nej.
Jag är apan som liknar dig.
Jag är lyxvarianten, jag är färgen i filmen om ditt liv.
Jag är apan som liknar dig, som liknar dig.
...
 
Text: Olle Ljungström
 
© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Fin hans text är :-)
Visst är det skönt att röja!!

2012-11-18 @ 21:15:57
URL: http://madelein.se/
Postat av: Helena

Det är en fantastiskt bra text som jag aldrig tidigare har lyssnat till. Darin gör den kanonbra!:)

2012-11-21 @ 09:52:51
URL: http://helenassota.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0