Middag



[Foto: Hemmakatten]

Vad trevligt det är med matlagningskunniga familjemedlemmar. Brorsan bjöd på middag igen och det med bravur. Man kan väl säga att det var ett svamptema. Förrätten på serranoskinka, färsk ljus sparris med skogschampinjoncreme (frästa och mixade svampar tillsammans med creme fraiche) var en perfekt inledning. Därefter en soppa på murklor och jordärtskocka. Och till sist min favorit: stekt entrecôte med potatisgratäng och pepparsås. Smaklökarna gjorde saltomortaler. Sedan var det egentligen tänkt att det skulle serveras två rätter till; ostbricka och tårta men jag fick lämna walk over. Mättnaden var total. Jättegott verkligen men ibland säger kroppen bara stopp och det måste jag lyssna på. Gott att dricka var det också, en champagne till förrätterna och ett rött Amarone-vin till huvudrätten. Nu blir det inte den här typen av middagar varje vecka om nu någon undrar. Det var en vän till familjen som fyllde år därför slog brorsan på extra stort vilket jag tackar för! Kul när man får vara med och fira. :)


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Helena

ooohhh, vilken middag du har varit på! Det lät minsann inte fy skam...:) Ett gott Amarone vin till en fin köttbit, mums!

2012-03-08 @ 21:57:18
URL: http://baklust.blogg.se/
Postat av: Hanna Ek

Älskar verkligen din blogg, glad att jag hittade den. Följer dig på bloglovin nu, hoppas att du följer tillbaka!

2012-03-09 @ 04:09:54
URL: http://hnny.blogg.se/
Postat av: Mia

Mums det där såg riktigt trevligt och gott ut.

Jaha det där goda kakorna får jag leta efter och hoppas jag en dag finner.

Önskar dig en trevlig helg. Kram

2012-03-09 @ 15:13:00
URL: http://Etapptva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0