Grafiskt


[Foto: Daniela Witte, Sköna hem]

Jag kan tycka att det är så snyggt med det avskalat enkla, det grafiskt stilrena med ett fåtal nyanser och blandade material. Som i detta fall i ett hus i Skåne. Grått, vitt och svart kombinerat med naturnära material och metalliska klanger. Varje gång när jag ser ett reportage som detta tänker jag för mig själv att det ser fräscht och tilltalande ut. Men av någon anledning stannar det just där. I tanken, med blicken riktad i magasinet eller på dataskärmen. När det kommer till att göra något liknande i mitt eget hem är steget långt. Jag lockas varje gång ändå att prova. Höjer blicken från reportagesidorna och ser mig granskande runtomkring i mitt eget hem. Soffan skulle behöva bytas ut, nya lampskärmar, andra färger på tavelmotiven, designobjekt i nya material. Det skulle bli att byta stil ganska radikalt. Tror jag väntar ett tag till, fortsätter njuta och fantisera i tanken. Och vänder blad i magasinet istället...

Fler fantastiska interiörbilder från hästgården i Skåne hittar du hos Sköna hem.


[Foto: Daniela Witte, Sköna hem]

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Mia

Visst är det snyggt men jag stannar också bara vid tanken och inte till handling.

Gästerna och jag med för den delen gillade pajen den kändes lite "nyttig" kanske berodde på nötterna god var den och den kommer att tillagas fler gånger i detta hem så tack för tipset. Ha en fin onsdag.

2012-02-08 @ 16:24:03
URL: http://Etapptva.blogspot.com
Postat av: Helena

Haha... ibland är det bäst att vända blad snabbt när suget blir för stort!:)

2012-02-08 @ 20:10:03
URL: http://baklust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0