La Bouffe

[Foto: Hemmakatten]
 
Franska resturangen La Bouffe har på kort tid blivit en ny favorit. Mysigt, personligt och god mat. Och det är alltid trevligt med ett stråk av det franska. Även om jag tyvärr minns allt för lite från gymnasiets språkstudier. Men här klarar man sig med det inhemska - göteborgskan - kvällen igenom, och det räcker med ett glatt humör och ett lika glatt Bon Apétit! :)
 
Det finns många godsaker på La Bouffes meny, bland annat finns en bistromeny med 3-rätter för 290 kronor. Det är prisvärt tycker jag. Och det slog vi till på denna afton. Som förrätter en lätt och fräsch oxcarpaccio med tryffelcreme respektive en grymt krämig svampsoppa med grädde och portvin. Till varmrätt coq au vin men det var inte bara tupp utan även kyckling i anrättningen. Men det spelar ingen roll för köttet föll isär så det ljuvligt som det bara gör när det har kokat riktigt länge. Den goda såsen kunde ätas upp till sista droppen tack vare potatispurén som serverades till. Även om magen stod i fyra hörn blev den en efterrätt som avslutning. Jag valde en luftig crème brûlée och mitt sällskap en äppeltarte med vaniljsås. Nöjd och belåten är bara förnamnet efter den här trevliga och välsmakande middagen! Tack La Bouffe!
 
Visst kan man äta franskt på jul? Börjar starkt fundera på matalternativ till all den salta och tunga julmaten... Eller varför inte prova La Bouffes julmiddag när det börjar närma sig dopparedagen?
 

[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!
 

Kommentarer
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Ser lyxigt ut :-)

2012-12-01 @ 19:53:10
URL: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0