Tid


[Foto: Hemmakatten]

Det här vackra vägguret såg jag under gårdagens promenad. Det finns i butiken Blomsterhuset i Bollebygd. Tyvärr kom jag lite för sent och det var redan stängt men jag tittade i den som vanligt vackra skylten. Tid ja. Ibland går timmarna hur långsamt som helst, andra gånger svischar de förbi alldeles för snabbt. Upplevelsen av tiden varierar i alla fall, antalet timmar per dygn är ju trots allt konstant. Särskilt långsamt går det när jag väntar på något som jag vill ska ske. När jag vet att lyckan lurar runt hörnet, men när det där hörnet upplevs som väääääldigt långt. Ivrigt, otåligt väntande. Men det sägs ju att den som väntar på något gott... väntar alldeles för länge! ;)

Hoppas du får en bra start på den här korta veckan. Tisdag och arbetsdag imorgon. Då är det dags för nya tag igen!



[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0