Lättjefullt


[Foto: Hemmakatten]

Värdshuset i Majorna, uppfördes 1762 av Ostindiska kompaniet. Under 100 år blev det berömt, både för sina stamgäster och sina drycker. På skylten som hänger på värdshuset idag står följande text (utdrag): "Det var här man med tvekan drack te, eftersom det ansågs uppmuntra lättja och löst prat". En strof som jag tog med mig hem som den stordrickare (av te) jag är! :)

Jag gillar te och detta stärker mig än mer i min övertygelse om dryckens kvaliteter. Det finns alltid utrymme för en stärkande kopp av denna guldbruna, och numera även lättjefulla, dryck. Värmande och uppiggande. Vilket är precis vad jag behöver idag då halsen ömmar. Försöker mota bort alla förkylningstendenser med inte bara en kopp, utan en hel balja med stark te. Och så rejält med honung och ingefära. Hoppas det kan göra susen.

Jag försöker också pigga upp mig med bra musik. Just nu snurrar Bo Kaspers Orkesters samlingsvolym för fullt här hemma. Gillar särskilt låtarna Undantag och Innan allt försvinner.

Hoppas du får en fin tisdag!



[Foto: Hemmakatten]

Handdrejad keramikmugg av Karin Meijer, fat Olsson & Jensen, servett Marimekko.

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Härligt det ser ut!

Ja jag ser fram emot den här upplevelsen något enormt. :-)Tack tack!

2011-09-06 @ 11:06:42
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Inger

En krya-på-hälsning kommer här.

2011-09-06 @ 12:20:35
Postat av: Therese

Haha! Vilken skylt! Tänk vad man visste lite förr i tiden;)



Ha en skön vecka, kram Therese

2011-09-06 @ 18:44:35
URL: http://corneliascloset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0