Italiensk middag


[Foto: Hemmakatten]

Igår gjorde jag en middag med italienskt tema. Jag hade en del ingredienser hemma som behövde lagas till innan bäst-före-datumet passerades. Och så behövde brorsan en paus från tentapluggandet så det slogs två flugor i en smäll. Förrätten bestod av färsk sparris omlindad med lufttorkad skinka som jag gratinerade med parmesanost i ugn. Varmrätten hittade jag hos Starwoman, som i sin tur lånat receptet från Monika Ahlberg; balsam- och honungsmarinerad lax med pasta. Tyvärr tyckte jag inte att laxen tilltalade mig nämnvärt, men fetaost och ruccola i pasta är alltid en höjdare. Brorsan var i alla fall nöjd, och det var det viktigaste just denna middag.

Hoppas att du får en trevlig torsdag!

Lax marinerad i honung och balsamvinäger
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh vad gott!

2011-10-20 @ 11:03:12
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/
Postat av: Mia

Jo det är sant det är spännande det där och något jag bara kan spekulera i när det gäller våldet.

Vilken fin och härlig middag ni hade :)



Tänka sig solen skiner här med och jag har varit ute och njutit. Tack detsamma!

2011-10-20 @ 13:48:17
URL: http://etapptva.blogspot.com
Postat av: Gabriella Petkovic

ser himla gott ut!

2011-10-21 @ 11:35:24
URL: http://fashionsoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0